Малки разговори

kniga

Белият лист ме гледа и аз го гледам. Надлъгваме се. Той ми казва “Запълни ме, празен съм, нужно ми е Съдържание, искам да съм красив и атрактивен, хората да ми се радват”.

А аз продължавам да го гледам замислено и не знам точно какво да му отговоря и за това го лъжа, че съм заета и че ми трябва още малко време. Всъщност не го лъжа, наистина съм заета, но незнайно защо думите ми бягат. Листът вече започва да ми се сърди. – “Хей, писателката, ти ми обеща слава, до кога ще те чакам?”

Досаден е вече, обмислям да го пратя във ваканция за дълго време или ако продължава да ме дразни, просто ще го откъсна и запратя в ъгъла на стаята при другите му събратя…

Той обаче не е виновен, че си иска своето. Създаден е за да бъде изпълнен. Неговата мисия е да носи информация, да бъде полезен, да кара хората да се смеят, да плачат, да се радват. Целта му е доста сериозна, той трябва да ражда емоции, картини, филми, а аз съм го оставила в нищото. Листът осъзнава колко е значим, знае си цената и за това не се примирява с моята пасивност и добре, че е умен. Като види, че не реагирам както очаква, ще стане мил. Знам това много добре, защото се познаваме с него отдавна. Ще започне да ми напомня колко добре можем да си прекарваме търсейки и откривайки тайните на живота. Ясно му е, че го обичам, но вината не е в него. Понякога Съдържанието, което трябва да го запълни бяга от мен, изплъзва се между пръстите ми или просто си седи между гънките на мозъка ми и не иска да напуска удобното място.

priroda_5-1

Трябва някак да събудя Съдържание и да го накарам да се излее свободно иначе Листът ще продължава да ми се сърди. На Съдържанието обаче, му се спи и не иска да запълва Листа. Листът се ядосва: “Ехоо Съдържанието, хайде малко по сериозно, защо така се дърпаш, нали знаеш колко сме важни! Aз не мога без теб и без нея, трябвате ми и двамата.”

Съдържанието се протяга мързелива, топло му е както на мен и вероятно също като мен е с ниско кръвно, боли го главата и не му се мърда, но понеже знае колко е важно да са екип, решава да направи каквото може за Листа.

“Аз ще дойда при теб бял Листе, но за да бъда смислено- тя ни е нужна и нейното Вдъхновение “

Сега говорят за мен и за Вдъхновението ми. Къде ли е забягнало обаче Вдъхновението- няма го при Съдържанието, не е нито под Листа, нито върху него, а как без него или да пробваме все пак?

“Абсурд!”- кресва белият лист-  “Без Вдъхновение не става!”

“Мда, трудно ще ми е сам”- казва Съдържанието и погледите се насочват към мен.

И двамата ме гледат толкова укорително, че се засрамвам. Време е да потърся Вдъхновението. Къде обаче го оставих за последно? Помня че беше яхнало една хаотична вълна и беше тръгнало да препуска на воля из Вселената. Трудно ще е да го върна при мен, но белия Лист няма да ме остави на мира,нито пък Съдържанието щом е будно. Затварям очи и започвам да го търся. Толкова много му се скита, иска да види всяко кътче на света, да пие от всеки извор, как да се върне при мен като аз ще го ограничавам? Мисля, просто да му припомня колко хубави неща сме правили заедно колко красиви бели листи сме запълвали и ако иска да дойде за малко. Ето, го- поглежда иззад един облак и ми се усмихва:

“Здравей малката, защо не си ме търсила скоро”- казва то-  “Как не съм”- оправдавам се аз- “Търсих те, но все се криеш” – “ Не се крия тук съм си през цялото време. Обиколих всички вселени по няколко пъти, преплувах всички морета и те чакам готов съм да действаме.”

Новината е прекрасна, белия Лист го чу, и Съдържанието и аз го чух.

Явно те мен са чакали, а аз през цялото време мислех, че се крият и мързелуват или пътуват. Време е да се събудя, да отворя очи и картините да оживеят.

http://goo.gl/L4uXwW

Leave a Reply

